![]() |
www.weheartit.com |
Jeśli zdecydowałaś się na salon stacjonarny i nie chcesz należeć do żadnej sieci (o różnicach pisałam tutaj) Pierwszą poważną decyzją jaką podejmiesz będzie znalezienie lokalu na Twój wymarzony salon.
Oczywiście pierwszym czynnikiem wpływającym na Twój wybór będzie czynsz.
Wiele lokali można wynająć już ze sprzętem. Ale wynajmując lokal, w którym wcześniej był salon kosmetyczny czy fryzjerski przejmujemy też w pewnym stopniu opinie po nim. Jeśli był to kiepski salon i klienci się do nie go zrazili, będziemy musieli się z tym zmierzyć, zwłaszcza na początku działalności.
Ceny wynajmu lokali zależą między innymi od miasta, usytuowania lokalu, wyposażenia i wielkości.
Powinnaś sama dokładnie wiedzieć ile maksymalnie możesz zapłacić za wynajem. Jednak cena to nie wszystko. Decydując się na konkretne usytuowanie salonu, w pewien sposób decydujesz o jego stylu.
1. na osiedlu,
Wybierając osiedlowy salon tworzysz kameralne domowe i ciepłe miejsce, do którego chętnie przyjdą klientki zrelaksować się po pracy. Łatwiej będzie Ci wypracować współpracę ze stałymi wiernymi klientami, ale jednocześnie trudno będzie przyciągnąć osoby z innych części miasta.
2.w pasażach handlowych
Salon w pasażu, galerii czy centrum handlowym ma z pozoru łatwiej. Wiele osób będzie tamtędy przechodziło i łatwiej zauważy Twój salon. Niestety jednocześnie, będą to często anonimowi ludzie, klienci na raz.
3. W mieszkaniu, na piętrze, bez wejścia z ulicy,
Bez względu na to czy jest to mieszkanie w centrum czy na osiedlu trudno będzie nawet poinformować klientów- że taki nowy salon powstał. Jednak salon w mieszkaniu to też brak przechodniów i gapiów. Wiesz, że klienci przychodzą specjalnie do Twojego salonu.
4. w centrum miasta
Salony w centrum miasta zawsze cieszą się dużym prestiżem. Klienci wyczuwają, że wynajem lokalu w centrum to duże koszty wiec wiedzą że salon będzie z górnej półki. Niestety do takiego salonu nie przyjdą zwykłe zabiegane kobiety, którym nie będzie po drodze do centrum.
5. poza miastem
Jeśli wybierasz ekskluzywne day spa za miastem decydujesz się na najbogatszych klientów, którzy nie przyjadą tylko na paznokcie, tylko chętnie skorzystają z całodziennego pakietu. Bez dobrego i rzetelnego biznesplanu się nie obejdzie.
Każda z lokalizacji ma swoje plusy i minusy, jeśli je poznasz i zdefiniujesz łatwiej będzie Ci zaplanować odpowiednią promocję.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz